Stellantis investește în mașini electrice: DS și Opel urmează să lanseze vehicule noi

de: Andrei Tilimpea
28 03. 2022

Stellantis intenționează să construiască mașini electrice de dimensiuni medii pentru Opel/Vauxhall și DS la fabrica sa din Melfi.

Stellantis va construi noi modele de vârf complet electrice pentru mărcile DS și Opel/Vauxhall începând cu 2024, pe măsură ce grupul remaniera alocările de modele pentru fabricile sale europene.

Modelele vor fi construite în Melfi, sudul Italiei.

Producția este programată să înceapă până la sfârșitul anului 2024 pentru modelul DS, cu numele de cod intern D85 și potențial numit DS 9 Crossback, arată cererile de oferte (RFQ) către furnizori.

Modelul este de așteptat să fie un fastback cu cinci uși de mărime medie, cu o poziție mai înaltă, similară în proporții cu Citroen C5 X, lung de 4800 mm, construit în China.

Acesta va fi urmat la începutul anului 2025 de un model soră care va înlocui Opel/Vauxhall Insignia, care a fost dezvoltat când General Motors deținea Opel la mijlocul anilor 2010. Insignia este construită în Germania. Noua mașină electrică de dimensiuni medii este dezvoltată sub numele de cod proiectul OV85.

Noua platformă STLA Medium

Mașinile se vor baza pe o nouă arhitectură numită STLA Medium. Proiectat pentru vehicule premium și definit de Stellantis ca „BEV prin design”, ceea ce înseamnă că a fost conceput în principal pentru vehicule alimentate cu baterii, dar ar putea, de asemenea, să sprijine variantele cu ardere internă în piețele și regiunile care ar necesita acest lucru.

Vehiculele bazate pe STLA Medium vor avea o lungime de 4350 până la 5000 mm, găzduiesc baterii de 87 până la 104 kilowați-oră și oferă o autonomie de până la 700 km, a declarat compania anul trecut în prezentarea EV Day.

Anunțând o nouă investiție pentru Melfi în iunie 2021, Stellantis a spus că patru noi modele alocate vor fi complet electrice.

Celelalte două modele planificate pentru Melfi sunt un înlocuitor complet electric pentru SUV-ul compact DS 7 Crossback, cu numele de cod intern D74, la sfârșitul anului 2025; și un model frate pentru Lancia cu numele de cod L74, care probabil se va numi Aurelia, a declarat CEO-ul Lancia, Luca Napolitano, anul trecut.

Stellantis își propune să construiască în medie 90.000 de unități pe an din cele patru modele full-electric între 2026 și 2029 la Melfi.

Acest lucru va însemna probabil că ar fi necesare produse suplimentare, precum și producția continuă a modelelor actuale cu ardere internă, pentru a umple capacitatea instalată a fabricii de 400.000 de unități pe an.